Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/users/precelik/public_html/jak/wp-includes/cache.php on line 36

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/users/precelik/public_html/jak/wp-includes/query.php on line 21

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/users/precelik/public_html/jak/wp-includes/theme.php on line 540
Jak rozmawiać z klientem przez telefon? | Jak to działa? - Encyklopedia Praktyka




Jak rozmawiać z klientem przez telefon?

Odpowiedź na to pytanie znalazłem we fragmencie książki udostępnionej przez wydawnictwo Złotemyśli ‘Sprzedawaj w sieci!’, autorstwa Artura Samojluka.

Poniżej jej fragment za zezwoleniem wydawnictwa:

Rozmowy telefoniczne

1. Odbierając telefon, przedstaw się, podając skróconą nazwę firmy, imię i nazwisko.

2. Uśmiechnij się, nasz rozmówca wyczuwa po tonie głosu, kiedy osoba rozmawiająca jest spięta i podenerwowana, a to może utrudniać dialog.

3. W żadnym wypadku nie kłóć się z klientem. Klient ma zawsze rację.

4. Poproś o dane kontaktowe. Jeżeli klient w ciągu 1-2 dni nie kupi nic u nas, warto zadzwonić i dowiedzieć się, co się stało, że nie dokonał zakupu lub dokonał zakupu w innym sklepie. Jeżeli klient poczuje, że firma zapewnia fachową obsługę, łatwiej będzie mu podjąć decyzję o następnym zakupie w naszym sklepie.

5. Staraj się nie używać sformułowań ?nie wiem?, ?nie ma?. Używanie słowa ?nie? jest niewskazane, ponieważ klient podświadomie może zniechęcić się do zakupów. Badania wykazały, że konsultanci nieużywający w swoich rozmowach ?nie? mieli o 25% większą sprzedaż.

Jak zastępować słowo ?nie?? Możemy użyć sformułowań: ?przepraszam, trudno udzielić mi odpowiedzi w tej sprawie, proszę poczekać chwilę, dowiem się?. Osoba obsługująca powinna szybko dowiedzieć się informacji poszukiwanej przez klienta. Można zapytać się osoby o większym stażu lub szybko sprawdzić w Internecie.

6. Dewizą każdego dobrego handlowca jest używanie języka korzyści. Kiedy mówimy do klienta o parametrach, może to nie być dla niego najbardziej przekonujące, jednak kiedy powiemy o tym, jakie korzyści klient odniesie, zakupując dany produkt, a następnie o jego parametrach (cechach), wynik może być zaskakujący.
(…)
Więcej o książce znajdziesz tutaj: Jak założyć sklep internetowy?





Google
 


Możesz śledzić nowe porady, poprzez kanał RSS: RSS 2.0

Podobne porady:

Jak rozmawiać z klientem przez telefon? - odpowiedz na to pytanie: